Isnin, 24 November 2008

Islam Menjamin Kesejahteraan Jiwa

Setelah melalui 3 minggu yang cukup sibuk, pagi ni baru sempat saya layar internet. Secara tak sengaja terbaca tentang penyanyi terkenal dunia, Micheal Jackson memeluk Islam. Hati saya entah kenapa tiba-tiba sebak, sesungguhnya berita ini sudah cukup untuk menggambarkan hakikat Islam, Islam itu kesejahteraan, sejahtera jiwa, sejahtera peribadi, sejahtera perilaku... dunia dan akhirat.

Dalam keterujaan memikirkan keagungan Allah membuka pintu hidayah untuk penyanyi ini, saya kembali tertanya-tanya mengapa dalam keadaan orang semakin mendekati Islam, meyakini Islam, masih ada di kalangan umat Islam sendiri yang tidak mahu yakin dengan jaminan kesejahteraan dan keselamatan serta kebahagiaan jiwa yang ditawar oleh ISLAM melalui syariatnya yang serba lengkap sempurna. Lantas mereka masih terfikir untuk "berpengkid", "Beryoga" malah ada yang sedia untuk mengakui ketuhanan selain Allah.

Lantas, atas rasa sedar tentang tanggungjawab mendidik saya berazam untuk berbuat sesuatu bagi mendidik anak bangsa agar berbangga dengan ISLAM dan bersedia untuk berjatidiri ISLAM. Selamat bertemu anak-anak SMKTP. Semoga kita boleh sinarkan hidup kita dengan cahaya ISLAM. Nantikanlah dan doakanlah.

Tiada ulasan: